خبرهای داغ:
مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: غرب سال ها با شعار حقوق بشر و آزادی بیان در دنیا پرچمداری کرده است و طی عملیات طوفان الاقصی و اتفاقات غزه و دانشگاه های آمریکا، شکسته شدن شعارهای تمدنی غرب در قضاوت عموم قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۸۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

قزوین_ به گزارش بسیج، دانشگاه های غرب و آمریکا مظهر تربیت غربگرا و مغزهای متفکر صهیونیست و لیبرال سرمایه داری بوده و هزاران وزیر و مقامات عالی رتبه در سراسر دنیا پرورش داده که بسیاری از آنها منافع استعماری غرب را برآورده کردند. 

تحرک بدنه علمی غرب که قدرتمندترین ابزار تهاجمی بر علیه کشورها بوده نشانه خوبی برای ریزش تمدنی غرب و تضعیف مولفه های سلطه است. جنبش دانشجویی در غرب و آمریکا پس از ۷۵ سال برای اولین بار در این سطح به سیاست های رژیم صهیونیستی معترض است و یکی از ابزار سلطه را در غرب آسیا با چالش جدی مواجه کرده است. 

نتیجه حقوق بشر غرب میلیون ها کشته در یک قرن اخیر بوده است

ابوذر محمدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در گفتگو با بسیج، با نگاهی تمدنی، برخورد با جنبش دانشجویی در آمریکا را مورد تحلیل فرار داده و عنوان کرد: در جنگ ویتنام و ۱۹۳۰ در آلمان و اروپا تظاهرات گسترده ای در مخالفت با جنگ رخ داد اما غرب همواره مسیر خودش را برای حفظ استعمارگری خویش طی کرده است که هزینه آن را میلیون ها انسان بی گناه با جان و مال خویش پرداخت کردند و منافع نامشروع غرب برای ادامه حیات به بهای نابودی میلیون ها زندگی تمام شده است.

عملیات طوفان الاقصی که پس از آن با حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق همراه بود عملیات وعده صادق برای درهم شکستن توهم اسراییل کافی بود تا عبور از خط قرمز ها ی جمهوری اسلامی هزینه سنگین دارد. وعده صادق و طوفان الاقصی یک سری از بخش های معادلات جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

جنبش دانشجویی با نگاه تمدنی بررسی شود

یک بخش الزامات جنبش دانشگاهی با نگاه تمدنی به اعتراضات در آمریکا دارای نکات بسیار مهم است. غرب در تمدن خویش سردمدار آزادی بیان، حقوق بشر، مبارزه با جنایت علیه بشریت بوده که پس از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق این اندیشه های غربی در برابر دیدگان افکار عمومی ملت های جهان و قشر دانشگاهی قرار گرفت و متوجه شدند تمام شعارهای زیبایی که برای سلطه بر ملت ها خلق شده است سرابی بیش نبوده و هیچ اعتقادی به این مفاهیم ندارد.

دنیا متوجه شد که اسراییل با جنایت جنگی و نسل کشی بدتر از یک رژیم آپارتاید عمل می کند لذا دانشجویان بازگشت به فطرت پاک انسانی خویش را تجربه می کند و تمام انگاره های بزک کرده غرب در ذهنش دچار فروپاشی شده و ریشه اندیشه های غرب دچار تزلزل شده است.

غرب برای افکار عمومی باید مسئله اسرائیل را حل کند

ریشه تمدنی غرب که ناظر بر آزادی بیان، حقوق بشر و لیبرال دمکراسی است با شکست بی سابقه ای همراه و گفتمان غرب با روند فعلی نمی تواند در برابر آن دوام بیاورد غرب باید مسئله اسرائیل را برای دنیا حل کند لذا مبارزه با امپریالیست و تلاش برای آزادی خواهی همواره در گوشه و کنار دنیا و ملت ها وجود داشته که نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی، کاست در کوبا، جمال عبدالناصر در مصر نمونه های بارز قرن گذشته هستند.

جنبش دانشجویی در آمریکا توانسته وجدان های پاک دنیا را تلنگری بزند. در ایران نیروی پلیس حق ورود به دانشگاه را ندارد بلکه فقط جنبش دانشجویی می تواند ورود کند. در حالی که در آمریکا در اعتراض به نسل کشی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا با سلاح جنگی وارد شدند و با بدترین شکل ممکن از اعتراض جنبش دانشجویی جلوگیری کردند.

جهان پسا آمریکا جهان ارزش های بشری است

در غرب هزینه دانشگاه های تراز اول بسیار بالاست که در سال ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار است و زمانی که از دانشگاه خارج می شوند مدارک آنها تا تسویه حساب کامل ضبط می شود که با پرداخت وام و کار شبانه روزی موفق به دریافت مدرک می شوند و برای معترضین اخراج از دانشگاه و زندان در نظر گرفته شده است و آینده آنها نابود و از حق اجتماعی و شغل دولتی تا آخر عمر محروم می شوند.

به این اتفاقات باید با نگاه تمدنی پرداخته شود که در پیچ تاریخی مدنظر رهبر انقلاب بدان توجه شده و در نامه ای که به جوانان غرب نوشته بود موارد مهمی را اشاره کرده و یک تلنگری به ذهن بیدار جوانان اروپایی زدند.

فرید زکریا از شاگردان فرانسیس فوکویاما می گوید؛ جهان باید خودش را برای پسا آمریکا آماده کند اما دنیای پسا آمریکا جهان ارزش های آمریکاست، این اتفاقات امروزی مقدمه ای بر جهان پس از آمریکاست اما ارزش های آمریکایی حاکم نخواهد بود بلکه ملت ها به فطرت پاک انسانی یا مکتب ارزش های امام خمینی(ره) است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار